مشاهده خبر

از مشکلات نخبگان تا مشکلات کشور، براستي نخبه واقعي کيست؟

برنامه اين هفته ثريا با موضوع نخبه و نخبگي خواهد بود. سوالي که شايد براي بسياري پيش مي آيد تفاوت انسان نخبه با يک انسان عادي است و شايد اينکه آيا يک تعمير کننده ساعت که توانايي تعمير هر نوع ساعتي را دارد نخبه است يا يک نفر که مثلا در کنکور رتبه خوبي آورده است.

در برنامه اين هفته ثريا خواهيد ديد

از مشکلات نخبگان تا مشکلات کشور ، براستي نخبه واقعي کيست؟

برنامه اين هفته ثريا با موضوع نخبه و نخبگي خواهد بود. سوالي که شايد براي بسياري پيش مي آيد تفاوت انسان نخبه با يک انسان عادي است و شايد اينکه آيا يک تعمير کننده ساعت که توانايي تعمير هر نوع ساعتي را دارد نخبه است يا يک نفر که مثلا در کنکور رتبه خوبي آورده است.

برنامه اين هفته ثريا به دنبال تعريف نخبه و نخبگي مي رود و در تلاش است به ديد درستي از موضوع نخبگان دست يابد همچنين از ديگر موضوعاتي که در اين برنامه مطرح خواهد شد ميزان و نحوه حمايت از نخبگان است ،آيا حمايتهاي فعلي از نخبگان بدرستي انجام مي شود ، آيا با اين حمايت ها مي توان جلوي خروج مغزها را از کشور گرفت.

سفر دوربين ثريا اين بار به روسيه

يکي از ابعاد مهم در موضوع نخبگان بررسي مدل­هاي و سبک برخورد ديگر کشورها با استعدادهاي برتر خود و چگونگي استفاده از اين پتانسل عظيم در جهت منافع کشور است از اين رو دوربين ثريا به جمع دانشجويان برتر روسي در اردويي که به همين منظور تدارک ديده شده مي رود و تفاوت هاي مدل روسيه در برخورد با جوانان­ نخبه را به نمايش مي گذارد. در اين مستند جذاب جوانان روسي در دامان طبيعت زيباي روسيه همراه با آموزشهاي متعدد به مسابقات مختلفي در جهت افزايش توانمندي هاي خود مي پردازند.

ديگر مستند اين برنامه "چشم ها" ست، اين مستند که بيشتر تصويري از يک روز زندگي با اولين پيوند دهنده سلولهاي بنيادي قرنيه چشم در دنيا است به زيبايي قسمتي از تلاش اين متخصص چشم را به جلو دوربين مي آورد. در قسمتي از  اين مستند آمده: «من به همه خواسته هاي زندگي ام جز يکي  ازآن ها دست يافته و آن خواسته چيزي نيست جز شهادت در راه خداست»

رابطه بين مشکلات کشور و مشکلات نخبگان

دوربين ثريا همچنين براي شنيدن سخنان شرکت کنندگان در ششمين همايش ملي نخبگان سري به اين همايش زده و پاي در و دل اين افراد نشسته است دغدغه هاي اين افراد را جويا شده و تلاش نموده رابطه اي بين اين مشکلات و مشکلات کشور بيابد و چه رابطه زيبايي است اگر...

از ديگر قسمت هاي اين برنامه پويانمايي هاي جذاب، متناسب با موضوع پرونده مانند برنامه هاي سري اول است پويانمايي زيباي اين هفته هم "سر خط، ته خط" نام دارد. همچنين در اين برنامه گپ و گفتي با دانشجويان دانشگاه شريف و تلقي دانشجويان اين دانشگاه از نخبه گي خواهيم داشت.

همچنين از اين هفته قسمت جديدي تحت عنوان "با نمايندگان" به برنامه اضافه خواهد شد که در آن با چند نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي  در خصوص موضوعات مختلف روز گفتگو مي شود.

همچنين ميهمان اين برنامه ثريا يکي از مسولين بنياد ملي نخبگان خواهد بود که ضمن تشريح اقدامات اين بنياد به سوالات برنامه در اين خصوص پاسخ خواهد داد.

لازم به ذکر است که برنامه ثريا چهارشنبه شبها حدود ساعت 23 از شبکه يک سيما به روي آنتن مي رود و تارنماي اين برنامه به آدرس sorayatv.ir  است كه بينندگان برنامه مي توانند آرشيو برنامه هاي گذشته و همچنين اخبار برنامه را در آن مشاهده نمايند.

آخرین اخبار

ماجراي جالب تاسيس فروشگاه ايراني در ونزوئلا در فاصله ۱۵هزار کيلومتري از ايران اطلاعات کارشناسان اقتصادي سفارتخانه هاي ايران در برخي از کشورهاي قاره آفريقا جهت ارتباط تجار و بازرگانان ايراني درس هاي مديريت جهادي و انقلابي شهيد بابايي جوجه هاي انگليسي جديدترين مستند ثريا خودروسازي ايران در پسابرجام به کجا مي رود؟ مستند در آغوش فرانسه پخش قسمت چهارم از مجموعه مستند "همسايه شمالي" مستند غيرانتفاعي از شبکه سه سيما پخش مي‌شود روايت صريح ثريا از ظرفيت‌هاي مغفول استان‌هاي کشور به گفته آتش به اختياران اقتصاد مقاومتي با حذف دلار در دنيا کمر اقتصاد آمريکا مي‌شکند ۶۰ درصد مسئولان در منطقه يک تهران زندگي مي‌کنند باز شدن جعبه سياه صنعت موتورسيکلت/ چرا بعد از سي سال هنوز هوندا ۱۲۵ مونتاژ مي‌کنيم؟ در برنامه «ثريا» با موضوع بررسي توانمندي هاي نظامي ايران مطرح شد ابعاد فرهنگي و جهادي شهيد محسن حججي فرمان خودورسازي در پسابرجام در دست کيست؟ خوزستان تنها نمي ماند ثريا با پيشرفت‌ها و چالش‌هاي فناوري فضايي به آنتن بازمي‌گردد ثريا به استقبال جشنواره عمار مي‌رود برنامه ثريا به عدالت در نظام سلامت مي‌پردازد معرفي برخي از فعاليت‌هاي موثر و جريان ساز جنبش دانشجويي در ثريا ويژه برنامه ثريا در شب ۱۳ آبان ميزگرد موافقان و منتقدان محصولات تراريخت بازخواني اولويت‌هاي آموزش و پرورش؛ کنکور يا مهارت‌هاي زندگي؟! سيره امام علي(ع)، الگوي عدالتخواهان و تراز حکومت اسلامي معرفي رويش‌هاي فرهنگي نسل سوم انقلاب اسلامي عملکرد نظام بانکي زير ذره بين ثريا ثريا امشب از دو راهي صنعت خودرو در فضاي پسابرجام مي گويد؛ ادامه مونتاژکاري يا نوآوري بومي چالش هاي توليد و عرضه مسکن در برنامه اين هفته ثريا+تيزر نسبت خصوصي سازي در آموزش و پرورش با عدالت آموزشي بازپخش مستند پدرخوانده جديدترين مستند ثريا، جمعه به روي آنتن مي‌رود+ تيزر صنعت نساجي زير ذره بين ثريا مستند هزار و چهارصد و تنها...؛ بحراني که آينده کشور را تهديد مي‌کند هنر متعهد در قاب ثريا/جهادگران خط مقدم فرهنگ و هنر از انقلابي ماندن خواهند گفت تيزپروازان نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي روي آنتن سيما اين بار نسل سوم از آرمان هاي انقلاب 57 مي گويند امشب «کشميرنامه» ثريا، ايراني ها را غافلگير مي‌کند در اولين قسمت ويژه برنامه "انقلاب ادامه دارد..." فردا دير است... کالبدشکافي از قراردادهاي جديد نفتي در برنامه ثريا تبليغات کالاهاي خارجي زير ذره بين ثريا روايت يکه تازي سربازان خاموش دشمن در مستند «تسخير جمهوري» ثريا خصوصي سازي خدمات آموزشي زير ذره بين ثريا مستند «آرايش غليظ» ثريا از شبکه يک سيما بازپخش مي شود بازپخش برنامه امشب ثريا، پس از خبر ساعت 14 تشکر رهبر انقلاب از برنامه ثريا با موضوع جشنواره عمار ثريا امشب با جشنواره عمار متفاوت مي شود معرفي کانال هاي ارتباطي برنامه ثريا با بينندگان وضعيت مناطق آزاد زير ذره بين ثريا مستند فرش قرمز روي آنتن سيما

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

سامانه پیامکی: 300001435 / info@sorayatv.ir :رایانامه

کلیه حقوق این تارنما برای برنامه تلویزیونی "ثریا"می باشد