چند سالي است که موضوع تبليغات و برندسازي مورد توجه کارشناسان و دغدغه مندان توليد داخلي قرار گرفته است. به گونه اي که امروز ديگر کمتر کسي را مي توان يافت که به اهميت اين موضوع در مديريت بازار اذعان نداشته باشد. اما اهميت اين موضوع زماني پررنگ تر مي شود که به شرايط جنگي اقتصاد کشور توجه نمائيم. رهبر انقلاب نيز بارها با تاکيد بر جنگ اقتصادي کنوني و طراحي دشمن، متوليان بخش هاي مختلف اقتصادي را موظف به تحقق اقتصاد مقاومتي کرده اند. با توجه به اين شرايط بدون شک تمايل توليدکنندگان داخلي به برندسازي و معرفي محصولات خود يکي از الزامهاي اجراي اهداف اقتصاد مقاومتي در کشور به شمار ميآيد، اما توليدکنندگان با اعلام مشکلات خود در عدم همکاري بخشهاي مختلف همچنان اجرايي شدن اين امر را با ابهاماتي همراه مي دانند.
از اين رو ثريا در برنامه زنده خود به آسيب شناسي تبليغات کالاهاي خارجي در معابر و مناظر عمومي و نيز کم کاري هاي دستگاه هاي مختلف اجرايي در حمايت از برندسازي صنايع داخلي مي پردازد. در اين برنامه دکتر عظيم فضلي پور، مدرس دانشگاه و عضو سازمان جهاني علائم تجاري، عضو کميته ملي برند ايران به همراه محمدرضا دياني، رييس انجمن توليدکنندگان لوازم خانگي و رئيس مجمع کارآفرينان ايران ميهمان برنامه امروز خواهند بود. هم چنين علي رضا موسوي مجد، مديرعامل شرکت تکوين الکترونيک به عنوان نماينده شرکت سامسونگ نيز به صورت تلفني پاسخگوي سوالات برنامه خواهد بود.
در برنامه امروز تلاش مي شود با نگاه اقتصاد مقاومتي به آسيب شناسي تبليغات گسترده کالاها و برندهاي خارجي در فضاي عمومي شهرها و رسانه ها پرداخته شود. هم چنين بررسي ميزان تاثير فرهنگي تبليغات پر حجم کالاها و برندهاي خارجي بر رفتار مصرف کنندگان و الگوي خريد مردم و نيز بررسي مشکلات توليد کنندگان داخلي در شرايط رکود و راهکارهاي عملي حمايت از آنها از محورهاي برنامه امروز خواهد بود.
در نظرسنجي پيامکي برنامه امروز از مردم پرسيده شده است: «به نظر شما فرصت هاي تبليغاتي در اماکن عمومي و رسانه ها بيشتر در اختيار کدام گروه از کالاها است؟»
-
کالاها و برندهاي ايراني
-
کالاها و برندهاي خارجي
که از هم اکنون مي توان با ارسال عدد گزينه مورد نظر به شماره پيامک 300001435 در اين نظرسنجي شرکت کرد.
گفتني است شوراي معين شوراي عالي انقلاب فرهنگي در جلسه 198 خود در بهمن ماه 88 سياست هايي را جهت محدود کردن و مديريت تبليغات برندهاي خارجي در کشور تصويب کرد و شوراي فرهنگ عمومي را موظف به تنظيم ساز و کار نظارت بر اجراي اين ضوابط و دستورالعملهاي اجرايي آن کرد. اين شوراي نيز در ارديبهشت ماه 91 دستورالعمل تبليغات محيطي کالا و خدمات را تنظيم و به تصويب رساند. بر اساس ماده يک اين دستورالعمل، تبليغ کالا و خدمات خارجي که مشابه داخلي دارد، ممنوع مي باشد. هم چنين در ماده دو اين دستورالعمل تبليغ کالا و خدمات داخلي که نام خارجي دارد، ممنوع مي کند. مطابق اين دستورالعمل، تبليغ کالا و خدمات خارجي که مشابه داخلي ندارد، با رعايت استفاده از حداکثر ٢٠% کل ظرفيت تبليغات محيطي و صرفاً با خط فارسي مجاز مي باشد. قوانيني که حالا شاهد دهن کجي اوضاع اين روزهاي خيابان ها و بزرگراه هاي شهري هستند.
برنامه ثريا، با شعار «ديدباني براي پيشرفت» چهارشنبه ها ساعت 19:30 بعد از خبر ساعت نوزده، از شبکه يک سيما به صورت زنده به روي آنتن ميرود که سعي دارد با نگاهي انتقادي و در عين حال اميدآفرين، به چاره جويي مهم ترين مسائل روز کشور بپردازد.
بينندگان محترم مي توانند با عضويت در کانال اطلاع رساني برنامه ثريا در تلگرام به نشاني https://telegram.me/soraya_tv در جريان موضوعات و زمان پخش مستندها و برنامه هاي ثريا قرار گيرند.
علاوه بر اين، مخاطبان محترم مي توانند از ساير راه هاي ارتباطي برنامه ثريا با عوامل برنامه در ارتباط باشند:
شماره تلفن شبکه هاي اجتماعي ثريا: 300001435
تارنماي ثريا: http://www.sorayatv.ir
اينستاگرام ثريا: http://instagram.com/sorayatv
رايانامه ثريا: info@sorayatv.ir