مشاهده خبر

تبليغات کالاهاي خارجي زير ذره بين ثريا

ثريا در برنامه زنده خود به آسيب شناسي تبليغات کالاهاي خارجي در معابر و مناظر عمومي و نيز کم کاري هاي دستگاه هاي مختلف اجرايي در حمايت از برندسازي صنايع داخلي مي پردازد. امروز، پس از خبر ساعت 19، شبکه يک سيما

چند سالي است که موضوع تبليغات و برندسازي مورد توجه کارشناسان و دغدغه مندان توليد داخلي قرار گرفته است. به گونه اي که امروز ديگر کمتر کسي را مي توان يافت که به اهميت اين موضوع در مديريت بازار اذعان نداشته باشد. اما اهميت اين موضوع زماني پررنگ تر مي شود که به شرايط جنگي اقتصاد کشور توجه نمائيم. رهبر انقلاب نيز بارها با تاکيد بر جنگ اقتصادي کنوني و طراحي دشمن، متوليان بخش هاي مختلف اقتصادي را موظف به تحقق اقتصاد مقاومتي کرده اند. با توجه به اين شرايط بدون شک تمايل توليدکنندگان داخلي به برندسازي و معرفي محصولات خود يکي از الزامهاي  اجراي اهداف اقتصاد مقاومتي در کشور به شمار مي‌آيد، اما توليدکنندگان با اعلام مشکلات خود در عدم همکاري بخش‌هاي مختلف همچنان اجرايي شدن اين امر را با ابهاماتي همراه مي دانند.

از اين رو ثريا در برنامه زنده خود به آسيب شناسي تبليغات کالاهاي خارجي در معابر و مناظر عمومي و نيز کم کاري هاي دستگاه هاي مختلف اجرايي در حمايت از برندسازي صنايع داخلي مي پردازد. در اين برنامه دکتر عظيم فضلي پور، مدرس دانشگاه و عضو سازمان جهاني علائم تجاري، عضو کميته ملي برند ايران به همراه محمدرضا دياني، رييس انجمن توليد‌کنندگان لوازم خانگي و رئيس مجمع کارآفرينان ايران ميهمان برنامه امروز خواهند بود. هم چنين علي رضا موسوي مجد، مديرعامل شرکت تکوين الکترونيک به عنوان نماينده شرکت سامسونگ نيز به صورت تلفني پاسخگوي سوالات برنامه خواهد بود.

در برنامه امروز تلاش مي شود با نگاه اقتصاد مقاومتي به آسيب شناسي تبليغات گسترده کالاها و برندهاي خارجي در فضاي عمومي شهرها و رسانه ها پرداخته شود. هم چنين بررسي ميزان تاثير فرهنگي تبليغات پر حجم کالاها و برندهاي خارجي بر رفتار مصرف کنندگان و الگوي خريد مردم و نيز بررسي مشکلات توليد کنندگان داخلي در شرايط رکود و راهکارهاي عملي حمايت از آنها از محورهاي برنامه امروز خواهد بود.

در نظرسنجي پيامکي برنامه امروز از مردم پرسيده شده است: «به نظر شما فرصت هاي تبليغاتي در اماکن عمومي و رسانه ها بيشتر در اختيار کدام گروه از کالاها است؟»

  1. کالاها و برندهاي ايراني
  2. کالاها و برندهاي خارجي

که از هم اکنون مي توان با ارسال عدد گزينه مورد نظر به شماره پيامک 300001435 در اين نظرسنجي شرکت کرد.

گفتني است شوراي معين شوراي عالي انقلاب فرهنگي در جلسه 198 خود در بهمن ماه 88 سياست هايي را جهت محدود کردن و مديريت تبليغات برندهاي خارجي در کشور تصويب کرد و شوراي فرهنگ عمومي را موظف به تنظيم ساز و کار نظارت بر اجراي اين ضوابط و دستورالعمل‌هاي اجرايي آن کرد. اين شوراي نيز در ارديبهشت ماه 91 دستورالعمل تبليغات محيطي کالا و خدمات را تنظيم و به تصويب رساند. بر اساس ماده يک اين دستورالعمل، تبليغ کالا و خدمات خارجي که مشابه داخلي دارد، ممنوع مي­ باشد. هم چنين در ماده دو اين دستورالعمل تبليغ کالا و خدمات داخلي که نام خارجي دارد، ممنوع مي کند. مطابق اين دستورالعمل، تبليغ کالا و خدمات خارجي که مشابه داخلي ندارد، با رعايت استفاده از حداکثر ٢٠% کل ظرفيت تبليغات محيطي و صرفاً با خط فارسي مجاز مي­ باشد. قوانيني که حالا شاهد دهن کجي اوضاع اين روزهاي خيابان ها و بزرگراه هاي شهري هستند.

برنامه ثريا، با شعار «ديدباني براي پيشرفت» چهارشنبه ها ساعت 19:30 بعد از خبر ساعت نوزده، از شبکه يک سيما به صورت زنده به روي آنتن مي‌رود که سعي دارد با نگاهي انتقادي و در عين حال اميدآفرين، به چاره جويي مهم ترين مسائل روز کشور بپردازد.

بينندگان محترم مي توانند با عضويت در کانال اطلاع رساني برنامه ثريا در تلگرام به نشاني https://telegram.me/soraya_tv در جريان موضوعات و زمان پخش مستندها و برنامه هاي ثريا قرار گيرند.

علاوه بر اين، مخاطبان محترم مي توانند از ساير راه هاي ارتباطي برنامه ثريا با عوامل برنامه در ارتباط باشند:

شماره تلفن شبکه هاي اجتماعي ثريا: 300001435

تارنماي ثريا: http://www.sorayatv.ir

اينستاگرام ثريا: http://instagram.com/sorayatv

رايانامه ثريا: info@sorayatv.ir

آخرین اخبار

ماجراي جالب تاسيس فروشگاه ايراني در ونزوئلا در فاصله ۱۵هزار کيلومتري از ايران اطلاعات کارشناسان اقتصادي سفارتخانه هاي ايران در برخي از کشورهاي قاره آفريقا جهت ارتباط تجار و بازرگانان ايراني درس هاي مديريت جهادي و انقلابي شهيد بابايي جوجه هاي انگليسي جديدترين مستند ثريا خودروسازي ايران در پسابرجام به کجا مي رود؟ مستند در آغوش فرانسه پخش قسمت چهارم از مجموعه مستند "همسايه شمالي" مستند غيرانتفاعي از شبکه سه سيما پخش مي‌شود روايت صريح ثريا از ظرفيت‌هاي مغفول استان‌هاي کشور به گفته آتش به اختياران اقتصاد مقاومتي با حذف دلار در دنيا کمر اقتصاد آمريکا مي‌شکند ۶۰ درصد مسئولان در منطقه يک تهران زندگي مي‌کنند باز شدن جعبه سياه صنعت موتورسيکلت/ چرا بعد از سي سال هنوز هوندا ۱۲۵ مونتاژ مي‌کنيم؟ در برنامه «ثريا» با موضوع بررسي توانمندي هاي نظامي ايران مطرح شد ابعاد فرهنگي و جهادي شهيد محسن حججي فرمان خودورسازي در پسابرجام در دست کيست؟ خوزستان تنها نمي ماند ثريا با پيشرفت‌ها و چالش‌هاي فناوري فضايي به آنتن بازمي‌گردد ثريا به استقبال جشنواره عمار مي‌رود برنامه ثريا به عدالت در نظام سلامت مي‌پردازد معرفي برخي از فعاليت‌هاي موثر و جريان ساز جنبش دانشجويي در ثريا ويژه برنامه ثريا در شب ۱۳ آبان ميزگرد موافقان و منتقدان محصولات تراريخت بازخواني اولويت‌هاي آموزش و پرورش؛ کنکور يا مهارت‌هاي زندگي؟! سيره امام علي(ع)، الگوي عدالتخواهان و تراز حکومت اسلامي معرفي رويش‌هاي فرهنگي نسل سوم انقلاب اسلامي عملکرد نظام بانکي زير ذره بين ثريا ثريا امشب از دو راهي صنعت خودرو در فضاي پسابرجام مي گويد؛ ادامه مونتاژکاري يا نوآوري بومي چالش هاي توليد و عرضه مسکن در برنامه اين هفته ثريا+تيزر نسبت خصوصي سازي در آموزش و پرورش با عدالت آموزشي بازپخش مستند پدرخوانده جديدترين مستند ثريا، جمعه به روي آنتن مي‌رود+ تيزر صنعت نساجي زير ذره بين ثريا مستند هزار و چهارصد و تنها...؛ بحراني که آينده کشور را تهديد مي‌کند هنر متعهد در قاب ثريا/جهادگران خط مقدم فرهنگ و هنر از انقلابي ماندن خواهند گفت تيزپروازان نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي روي آنتن سيما اين بار نسل سوم از آرمان هاي انقلاب 57 مي گويند امشب «کشميرنامه» ثريا، ايراني ها را غافلگير مي‌کند در اولين قسمت ويژه برنامه "انقلاب ادامه دارد..." فردا دير است... کالبدشکافي از قراردادهاي جديد نفتي در برنامه ثريا تبليغات کالاهاي خارجي زير ذره بين ثريا روايت يکه تازي سربازان خاموش دشمن در مستند «تسخير جمهوري» ثريا خصوصي سازي خدمات آموزشي زير ذره بين ثريا مستند «آرايش غليظ» ثريا از شبکه يک سيما بازپخش مي شود بازپخش برنامه امشب ثريا، پس از خبر ساعت 14 تشکر رهبر انقلاب از برنامه ثريا با موضوع جشنواره عمار ثريا امشب با جشنواره عمار متفاوت مي شود معرفي کانال هاي ارتباطي برنامه ثريا با بينندگان وضعيت مناطق آزاد زير ذره بين ثريا مستند فرش قرمز روي آنتن سيما

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها

سامانه پیامکی: 300001435 / info@sorayatv.ir :رایانامه

کلیه حقوق این تارنما برای برنامه تلویزیونی "ثریا"می باشد