در اين برنامه با حضور دکتر عظيم فضلي پور به آسيب شناسي فضاي تبليغات گسترده کالاها و برندهاي خارجي در فضاي عمومي شهرها و رسانه ها، ميزان تاثير فرهنگي تبليغات پر حجم کالاها و برندهاي خارجي بر رفتار مصرف کنندگان و الگوي خريد مردم پرداخته خواهد شد.
همچنين با بررسي وظايف هر يک از دستگاه هاي فرهنگي از جمله شوراي فرهنگ عمومي، شوراي عالي انقلاب فرهنگي، وزارت ارشاد، شهرداري ها و... ميزان اجرايي شدن قوانين مرتبط با تسهيل تبليغ کالاها و برندهاي داخلي و محدوديت هاي تبليغ کالاهاي خارجي در کشور پيگيري مي گردد.
دکتر عظيم فضلي پور ـ مهمان امروز برنامه ثريا ـ داراي دکتراي مديريت استراتژيک برند از دانشگاه يو اس سي آمريکا و عضو کميته ملي برند ايران هستند و تاکنون چندين جلد کتاب در حوزه تأثيرات برند و تبليغات به رشته تحرير درآورده اند.
در اين برنامه از بينندگان پرسيده شده است: حجم تبليغات کدام دسته از کالاها و برندهاي زير در کشور بيشتر به چشم مي آيد؟ 1) کالاها وبرندهاي ايراني 2) کالاها و برندهاي خارجي که مي توان از هم اکنون با ارسال گزينه مورد نظر به شماره 300001435 در اين نظرسنجي شرکت کرد.
برنامه ثريا با شعار «ديدباني براي پيشرفت ايران» چهارشنبه ها ساعت 19:30 از شبکه 1 سيما پخش مي گردد.
همچنين مخاطبين مي توانند با ذخيره کردن شماره همراه 09300001435 بر روي تلفن هاي همراه خود، از طريق شبکه هاي اجتماعي اينترنتي با برنامه در ارتباط باشند.